söndag 1 februari 2009

Projektplan

Sådärja, nu har det gått ett tag så tänkte försöka få ner lite av det jag gjort hittils. Blivit mycket pill med projektplanen. Har kommit en bit in på tidsplaneringen, men den känns väldigt svår att få till. Det är så svårt att planera, många moment som jag har väldigt liten uppfattning om tidsåtgång. Ska försöka planera med lite marginal på min sida.

Projektets omfattning i stort har jag ganska bra grepp om, men det krävdes en del bollande och prioriterande för att komma fram till en problem och mål specificering.

Leverabler har jag också hunnit beskriva. Processen kan kanske likna RUP. Faserna ser ut såhär: Förberedelse -> Etablering -> Design -> Konstruktion -> Test. Ikväll skall det göras en schyst gantgraf över planeringen. Det ska bli spännande :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar