onsdag 1 april 2009

Ytterligare en vecka

Det har gått ytterligare en vecka, dom går snabbare och snabbare känns det som. Nu är det bara tre veckor till den första presentationen av vad jag uppnått.

Sedan förra veckan har det hänt mycket, organisationellt på företaget och bakom kuliserna på mitt lilla projekt. Asp, .net 3.5 och sharp erbjuder många möjligheter jämfört med den senaste asp utveckligen jag höll på med. Detta var 2002 och mycket har förändrats. Säkert till det bättre, men vissa moment blir även krångligare.

Att lägga till kontroller programatiskt är ett sådant. Jag har under veckan kämpat med att bygga upp en verktygslåda, en utility class, för att assistera mig i detta. Att kod-rads-optimera är ju en av programmerarens beryktade fetisher, och så verkar det vara även för mig.

Under slutet på förra veckan genomfördes även ett enklare användartest av den HiFi++ prototyp som jag utvecklat. Resultatet var överlag bra, det viktigaste var kanske att en mer detaljerad sökfunktion än den ajax-funktion som jag varit så kär i önskades. Detta är såklart något jag lekt ganska mycket med, men jag tror kunskapen kommer väl till pass, och ser det inte som bortkastad tid.

Nu ska jag göra negerbollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar