onsdag 25 mars 2009

ASP.NET, C# och 64bitar

Helgen har glidit på bra, inte mycket ledigt - men har fått mycket gjort.

Siten har börjat ta (fin!) form. CSS, masterpages etc sammarbetar ganska bra, med några mindre problem i IE, då jag föredrar FF. Jag har även arbetat en hel del med att bli bekväm med att programatiskt (i codebehind) lägga till och förändra kontroller inom olika paneler. Det börjar kännas någorlunda naturligt. Använder i många fall iterationer och codebehind för att generera den HiFi++prototyp som finns, iterationerna är i nuläget med statisk information, men att ändra det till databas bör inte vara särskillt svårt.

Allt som allt är det mycket kvar, lite gjort och mycket omlärt. Det känns bra, även om projektet skalats av lite. Fokus kommer ligga på att få ett system för att hantera anteckningar och information om anläggningar, portlets för information från andra system kommer bli aktuellt först efter sommaren.

Samtidigt har jobbet tagit mycket tid - risken med att inte arbeta som scrum kan jag tänka mig. Andra uppdrag med kortare tidsbegränsning landar på mitt skrivbord, bland annat portning och testning av 32-64bit, och måste såklart komma före projektet. Ration 70-30 börjar se svår ut att uppnå, 60-40 känns mer troligt. Hursom så känns det väldigt roligt, jag lär mig mycket - och det måste vara mitt främsta mål!

1 kommentar:

  1. Bra att det är roligt och att du lär dig mycket! Men hur mycket avdrift är det i förhållande till plan? Behöver planen justeras inför första leveransen den 22/4 (20/4)?

    SvaraRadera