fredag 20 mars 2009

Masterpages, CSS - Lite strukturering!

sådärja, en vecka har gått (igen). Dom går snabbare och snabbare tycker jag, bara 5 kvar till jag åker till thailand, efter det bara 3 veckor tills inlämning. Läskigt men lite skönt. Så; vad har jag gjort den här veckan?

Min tanke var att strukturera upp siten, en slags HiFi-prototyp men med lite funktionalitet. Ett skal. Det har gått ganska långsamt - mina CSSkunskaper har falerat flertalet gånger (den där veckan vi läste det för mer än ett år sedan räckte inte!), men jag har fått ihop en design med klasser och IDn som jag är nöjd över.

Masterpages spelar fint, har valt att ha två contentareas, ett "main" och ett "submenu". Alla contentpages är inte klara men detta hoppas jag att det finns tid för i helgen. Borde inte vara några problem!

1 kommentar: